Mora koopt prijshengst Hickstead

VERONA – Hickstead, het paard dat enkele dagen geleden het leven liet tijdens de Grote Prijs van Verona (een internationale jumpingwedstrijd, nvdr.), zal worden overgebracht naar de productiefabriek van Mora in Maastricht. Dat meldt de Internationale Ruitersportfederatie.

– door Jan-Pieter De Leugheneire –

Ook Pritt, Pattex en Duct Tape zouden interesse hebben getoond voor Hickstead, maar het was uiteindelijk de Nederlandse voedselgigant Mora die het diepst in de buidel wilde tasten voor het kadaver. Volgens een onbevestigde bron zou het concern enkele miljoenen euro’s veil hebben gehad voor het reeds ontbindende lichaam van de hengst, die duizenden liefhebbers van de paardensport gedurende een decennium heeft verblijd met bloedmooie barrages en bascules.

Het raspaard zal worden verwerkt tot een nieuwe productlijn van de voedingsgigant.
Het raspaard zal worden verwerkt tot een nieuwe productlijn van de voedingsgigant.

De eerste doosjes met snacks die van de band rollen, zullen uit respect worden overhandigd aan Eric Lamaze, de ruiter die Hickstead bereed toen het onfortuinlijke dier plots bezweek aan een hartaderbreuk. Gevraagd of hij ook daadwerkelijk van de laatste resten van zijn trouwe viervoeter zou eten, antwoordde Lamaze bevestigend. “Hickstead zou het zo gewild hebben”, snikte de ontroostbare paardenmenner. “We hadden een heel sterke band. Na de laatste hindernis is hij nog zo gaan liggen, dat hij me zeker niet zou verwonden. En als je zo veel samen hebt gewonnen… (Hickstead en Lamaze waren samen goed voor een gouden en een zilveren Olympische medaille in Beijing, nvdr.) Hickstead was gewoon het beste paard van de wereld. Ik… Zo’n paard vind ik nooit meer.”

Fun Mix Spicy

Mora brengt de snacks in het voorjaar van 2012 in omloop onder de productlijn ‘Hickstead’. Het prijsbeest zal volgens een bron binnen de voedselproducent samen met ander slachtafval worden verwerkt tot zestig pakjes Fun Mix Spicy, tweehonderd Mora Macho’s, en vijfhonderd broodjes frikandel. Aangezien het prijsbeest ettelijke miljoenen dollars per kilo waard was, vermoeden trendwatchers dat het voedselbedrijf het paradepaardje nu als luxeproduct in de markt zal willen zetten.

Laat een reactie achter