Ongevallen nooit veroorzaakt door mensen die godverdomme zelf wel weten hoe ze moeten rijden

KRAHN KYORUM – Goed nieuws voor de verkeersveiligheid. Mensen die weten dat ze ook aan zestig echt wel veilig door een speelwijk kunnen rijden, veroorzaken daadwerkelijk nooit ongevallen.

Ongevallen worden altijd veroorzaakt door losers die niet kunnen rijden.

Dat blijkt toch uit baanbrekend onderzoek aan de universiteit van Krahn Kyorum in Mongolië. Op basis van die bevinding kan beleid uitgestippeld worden om het aantal dodelijke ongevallen met hardrijders drastisch te verminderen, bijvoorbeeld door eenvoudigweg strenger te controleren op losers die niet deftig kunnen rijden.

Onderzoekers Krunning en Duger (absoluut zeker de juiste namen – fouten worden nooit gemaakt door mensen die godverdomme zelf wel weten hoe ze een artikel moeten researchen, nvdr.) bevestigen dat de studie volstrekt foutloos is verlopen. Het duo verzamelde daarvoor duizenden getuigenissen van mensen die godverdomme al heel hun leven met de auto rijden en nog nooit één ongeval hebben veroorzaakt.

“Neem nu bijvoorbeeld – ik pik er maar even eentje uit – het verhaal van Beth Waiter hier. Die vrouw rijdt met een BMW M6, het nieuwste model. Daaruit blijkt duidelijk dat ze schatrijk is en dus per definitie razend intelligent. Dus wie zijn wij om te betwijfelen dat zij aan negentig kilometer per uur in de bebouwde kom godverdomme even veel controle heeft als aan vijftig? Of deze man, Huub Riess: die kerel doet al tien jaar karate dus zijn reflexen zijn godverdomme écht wel snel genoeg om in vierde versnelling te blijven als hij een school passeert.”

“Nee, het is echt wel duidelijk: overstekende kinderen worden alleen maar omver gemaaid door mensen die op voorhand deksels goed weten dat ze beter wat trager zouden rijden. Geen enkele doodrijder heeft ooit met grote stelligheid aan vrienden verklaard dat de snelheidsregels absurd zijn en dat hij best wel beter kon rijden dan dat.”

“’t Is toch waar zeker, godverdomme”, besluiten Krunning en Duger.

18 reacties op "Ongevallen nooit veroorzaakt door mensen die godverdomme zelf wel weten hoe ze moeten rijden"

  1. Leitmotiv is dat de ‘auteur’ niet alleen ‘bezitter’ is van zijn auto, maar een ‘wegberijder’. In zekere zin rijdt iedere automobilist dus zijn eigen autobiografie, ieder apart maar toch allen hetzelfde.

    Beantwoorden.
  2. Het Dunning-Krugereffect treedt op bij imbiciele mensen die door hun imbiciliteit zelf niet beseffen dat ze verkeerd zijn. Nu is de paradox dat Dunning en Kruger godverdomme zelf aan het Dunning-krugereffect lijden en dat ze daardoor godverdomme niet beseffen dat het Dunning-Krugereffect niet bestaat. Het eigenlijke Dunning-Krugereffect is dat ge godverdomme een genie zijt dat godverdomme veel vloekt. Maar aan die versie lijden de heren Dunning en Kruger niet. Ik godverdomme wel. Toch voor de helft volgens mijn dokter. Godverdomme;

    Beantwoorden.
  3. Het zou interessant zijn als mensen hun authentieke ervaringen (= met de auto) met ons zouden kunnen delen. Ik denk hierbij niet alleen aan de snelweg of bijvoorbeeld de bebouwde kom, maar ervaringen op de Autobahn. Natuurlijk zijn verhalen uit de autosport onvermijdelijk. Formule 1, Grand Prix, Rallycross, Karting, noem maar op. Ook: hoe heeft de auto uw carrière of de relatie met uw vrouw beïnvloed. Rijden uw kinderen ook auto of gebruiken zij het openbaar vervoer nog steeds? De verwachtingen en toekomstplannen van minderjarigen zijn hierbij van harte welkom om een totaalbeeld te krijgen. Gebruikt u uw auto louter voor uw werk, voor ontspanning of voor de sport.

    Beantwoorden.
      1. Ja, ik ken hem. Een echte klassieker, die zijn weer in. Ik heb er toevallig nog een te koop in vergelijkbare conditie. Niets op aan te merken. Een doorleefd model. Voor 2000 kunt u hem meenemen. Zeker een leuke auto, en in goede staat, waar je mee voor de dag kan komen. Deal.

        Beantwoorden.
        1. Voor 2000? We zijn ondertussen 2018, geldt uw aanbod nog? Dan moogt ge hem voor 1000 euro brengen en zijt ge ervan af. Tenminste als de achterbank er nog in staat want de ervaring leert dat de eiren van kiekens die dat als legbank gebruiken stukken groter zijn. En het is tenslotte Pasen voor iedereen.

          Beantwoorden.
          1. Je moet weten met wie je te maken hebt. (Zwart?) Duizend is weggeven. Dat ei kan er gegarandeerd op.
            Het gaat erom dat hij het doet, hoe hij eruitziet maakt niet uit.
            Ik ken Jezza (dus niet Jezus), Jeremy Clarkson nog. Hij zei eens: “Zo iemand als jou hebben we nodig.” Star Cars, Motorworld, enz. enz. Top Gear, ga zo maar door. Zeg maar rustig plankgas, goeie man. Die neem je niet in de maling. Je moet dat aanvoelen. Terug naar je roots.
            Hmm. Vooruit. Vanwege de Pasen,1500 omdat jij het bent.
            Achterbank zit er nog in.

          2. Ik ben hier juist de Veiligheidsmonitor 2018 aan het invullen en een van de vragen is of ik voorbije 12 maanden slachtoffer ben geweest van 1.Diefstal met geweld 2. Diefstal zonder geweld 3. Lichamelijk geweld 4. Bedreiging (niet via internet) 5. Vluchtmisdrijf in het verkeer 6. Zedenfeiten 7. Intimidatie, belaging en pesten via internet 8. Oplichting (niet via internet) 9. Oplichting via internet (bv. fraude bij online aan- of verkopen, valse loterij of erfenis).
            Ik voel het aan mijn water, ik denk dat ik puntje 9 proactief ga aankruisen.

  4. We zijn met zeven en half miljard mensen. Wat maakt het dan uit dat je er een paar omver rijd ? Zolang je maar niet expres zwarten, moslims, homo’s of nva’ers gaat viseren want dan ben je racist, geen doodrijder.

    Beantwoorden.
  5. Trouwens, ook gelezen van Colruyt ? Binnenkort worden onze Vlaamse frituurcaravans vervangen door Couscouscaravans waar je een portie met halalballetjes kunt bestellen (voor sommigen bestelen).
    Zalig Pasen allemaal.

    Beantwoorden.
  6. Jazeker, geachte heer Mendeljew, het gepamper van minderheidsgroepen loopt de spuigaten uit! Onlangs heb ik uit goede bron vernomen dat men tijdens de komende sinksenfoor in Antwerpen de flosj gaat vervangen door een sjacoche: dat pàkt beter. Wanneer gaat dat gepamper eens stoppen ???

    Beantwoorden.

Laat een reactie achter