Cara Pils verandert van naam om Eendracht Aalst te steunen

AALST – De merknaam ‘Cara Pils’ gaat voor onbepaalde tijd in de diepvriezer. Tot voetbalclub Eendracht Aalst opnieuw in de eerste klasse terechtkomt, verandert verdeler Colruyt de naam van haar succesproduct in ‘Aalst’. 

Het blikje van 33 cl ligt binnenkort in de winkelrekken als ‘Aalst light’.

Colruyt onderneemt de marketingstunt om haar belangrijkste Cara Pils-klanten een hart onder de riem te steken. “Zowel spelers als supporters zijn gretige afnemers van ons product. Het land van Aalst is trouwens goed voor het leeuwendeel van onze verkoopscijfers”, klinkt het bij de retailer. “Zelfs tijdens Tournée Minérale, traditioneel een dip in onze kwartaalcijfers, slagen de Aalstenaars erin om nog een tandje bij te steken. Als Jupiler zijn naam verandert in Belgium, dan is ‘Cara Pils’ in ‘Aalst’ veranderen het minste wat we voor onze fans konden doen.”

Bij gebrek aan flesjes, gadgets en glazen gebeurt de naamsverandering alleen op de blikjes. Maar dan wel op het hele gamma: zowel de halve liters (Aalst) als de 33’ers (Aalst Light) krijgen de nieuwe naam. “We willen een brede volksbeweging starten, tot in Dendermonde en Ninove.”

Wanneer de naam weer in het oude, vertrouwde Cara Pils verandert, is vooralsnog onduidelijk. “Dat hangt van de spelers van Eendracht Aalst af”, aldus Colruyt. “Zodra ze terug in eerste klasse geraken, houdt deze actie op. Maar iedereen weet dat het erg moeilijk is om terug in de Jupiler League te geraken zodra je aan de Cara zit, dus dat kan nog even duren.”

11 reacties op "Cara Pils verandert van naam om Eendracht Aalst te steunen"

    1. In Denderleeuw blijven ze dromen dat ze daar een topploeg zijn, Maar in de jongste 100 jaar, is daar nooit iets van voetbalgeschiedenis neergeschreven, tenzij enkele luttele jaren in de staart van eerste klasse, en een geschiedenis van vele fusies in lagere reeksen….
      Wat hebben ze daar gepresteerd om fier op te zijn?
      Hoeveel rode duivels hebben ze ooit in hun ploeg gehad? Gouden schoen? Ebbenhouten schoen? Europese campagne beleefd ?…..

      Beantwoorden.
    1. Ondertussen ergens in space tussen de aarde en mars, schalt er door de boxen van een rode Tesla Roadster: „In de stad Oiljst is ‘t alle dagen caraval, in de stad Oiljst is ‘t alle dagen bal. In de stad Oiljst is ‘t alle dagen caraval, en de Colruyt is overal!“ Achter het geblindeerde helmscherm van Starman menen we de brede lach van Captain Wally te ontwaren…

      Beantwoorden.
  1. Als je voetbal zegt, hoor je bier. Een kratje thuis bij de tv is leuk samen met de buren of voor iemand die noodgedwongen thuis moet blijven, maar blikjes zijn veel sjofeler, meer voor de camping of ook wel voor de wildeman die eropuit trekt met zijn hengel terwijl thuis nog smachtend een vrouw op hem zit te wachten (je weet eigenlijk nooit zeker waar hij al zijn vrouwen heeft zitten). Je kunt een blikje overal mee naartoe nemen, bijvoorbeeld het stadion, en met een snel en handig gebaar even opentrekken net als de rits van je gulp. Het is zoiets als de iPhone, het is moderner je telefoon op zak te hebben, sociaal mobiel, dan thuis op je bureau zoals bij een ouderwetse huisarts die nog op afspraak werkt, onvoorbereid op de snelle wendingen van het lot: immers als je niet rookt is een afspraak ook niet nodig.

    Beantwoorden.
  2. In feite is de tijd aangebroken om bestuurskunde als discipline geheel op te laten gaan in bedrijfskunde, en zo de herindeling van België te completeren: niet langer naar regio of andere racistische projecten, maar gebaseerd op het voetbal en per bierafzet van de brouwerij.

    Beantwoorden.
    1. Staatsindeling op basis van de bierkaart? Dat bekent dat de koninck – zoals Filip het zelf uitspreekt – aan Antwerpen gelinkt wordt? Daar gaan ze op het Schoon Verdiep niet mee lachen. Ik voel bij zo’n voorstel toch communautaire kak opkomen…

      Beantwoorden.
  3. Van zolang ik in de gratis vip lounge zit, trek ik me niet aan wat er uit het vat komt. De ene dag is het Jupiler, de volgende Belgium, dan weer Leffe, uiteindelijk smaakt alles naar Hoegaarden. Mijn spitsbroeder Pierre Celis zaliger heeft ervoor gezorgd dat bij AB Inbev alle bieren hetzelfde smaken. Vijf minuten politieke moed, Jean Luc heeft de recepten aangepast, heeft daar een ruime drinkcent ( 77000 aandelenopties) voor gekregen, en niemand die het merkt. En in het buitenland… smaakt alles naar en noemt gewoon Heineken. Maar dat is weer een ander verhaal.

    Beantwoorden.

Laat een reactie achter